Sent omsider

Hejsan hoppsan i natten, jag har märkt att jag e visst ganska dålig på att skriva i min blogg och när jag sen skriver så blir det ett megalångt inlägg med massa uppdateringar om vad som händer här hemma och vad som ska hända. Men men, ha tålamod med mig, ska försöka fixa oftare inlägg och kortare saker.

Fast å andra sidan så e det ju min blogg och jag gör som jag vill HAHA.

Här kommer lite vad som hänt iaf, i onsdags kväll/natt vaknade jag av att det blev så himla varmt bredvid mig i sängen, tittade upp lite och såg min lilla älskade fia ligga där - me love her. Men varför så varmt?? Jo mammas lilla fia hade fått en massa feber. Jag kollade febern där på natten och då låg den på 38,3. Kanske inte farligt mycke, men vanligtvis har vi alla i familjen Gustafsson en undertemp på 36,5 ca. Natten fortgick och jag kollade även på morgonen när vi vaknade. Hennes temp låg då på 39,3!!!! Nu var det lite mer och en massa feber helt plötsligt. Fram med supparna för att sänka febern, trodde först att min lilla fia skulle vägra låta mig ge henne den men hon sa till mig: "mamma, jag vill ha medicin i rumpan.

Då detta aldrig inträffat tidigare blev jag mäkta förvånad, men det blev iaf en supp i rumpan där och efter ett par timmar var febern högt uppe igen, ca 40,3 denna gången. Måste ju säga att panodilen hade en dålig verkan på henne. Höll febern borta endast i ca 2,5 - 3 timmar. Många samtal från en orolig mamma till 1177 (sjukvårdsupplysningen blev det. Men jag kunde inte komma på varför hon helt plötsligt bara fått så mycke feber, inte förrän hon själv vid ngt tillfälle sa att hon hade ont i halsen så gick det upp ett liljeholmens :-) här. Kollade i halsen på henne och det jag såg var inge vidare. Nu förstår jag varför jag mer elr mindre bara fått i henne vätska att dricka dom här dagarn. Det var ju nästan igengrott i halsen på henne. Hon måste verkligen ha haft så jätteont. Mammas stackars lilla älskling.

Så vi iväg till vårdcentralen i fredags eftermiddag för att se vrf hon var som hon var i halsen. GISSA!!! Jo halsfluss hade mammas lilla flikka åkt på och en rejäl sådan. Vi fick med oss penicillin hem och så var det bara att börja kämpa med detta då. Samma dag som Alexandra blev sjuk (i onsdags) så har jag nu i efterhand fått veta att hennes far lagts in på amerikanskt sjukhus i Karibien för misstänkt matförgiftning, som sen visade sig vara parasiter. FYY. Han och sambon råkade ut för detta båda två och nu är dom iaf på bättringsvägen med mediciners hjälp.

Vad ska skrivas om mer då?? Jo idag har vi varit på landet, hos min mamma och hennes sambo Lelle. Det kändes lite konstigt för i huset har ju alltid min mormor och morfar alltid bott innan. Men dom orka inte med huset och trädgården och allt arbete med det, så dom har flyttat till lägenhet i Gistad. Fy på dig Therese, har inte ens varit där och hälsat på ännu. Och dom som har haft hand om mina barn nu i så många veckor då jag gått min APU. Får ta bussen ut med barna någon dag och hälsa på dom och få se hur dom bor och förhoppningsvis så trivs dom oxå. Det måste ju vara en stor omställning för dom som alltid har bott i hus , helt plötsligt nu få bo i lgh.

Kommentarer
Lämna gärna ett spår efter dig! Men bara om du har ngt snällt att säga ;) och så ingen reklam för gratissidor eller för nån annan sida, det raderas direkt!!

bloglovin

Har du ngt att säga??!!

Vem är du?
Återkommer du??
Din mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Detta vill jag ha sagt!!

Trackback
RSS 2.0
Mina besökare fr.o.m 2008-12-21
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:


bloglovin.com Se alla »