Invite till Spotify

Nu ska vi se om jag inte kan ha en liten tävling här. Jag har ju lite inviter till spotify som jag så gärna skulle vilja dela med mig av. Tänkte lotta ut dom till ngn av er mina trogna läsare och alla andra som gör ett besök här på bloggen min :)

Jag tänkte att ni skulle få ge mig ett bra tips på lite annorlunda bakverk till kalas och festligare tillställningar - då har ni 1 lott i tävlingen.
Om ni registrerar er på GratisMakeup här så får ni en till lott och om ni är så gulliga att ni länkar till min blogg får ni en tredje lott. :)

Använd då gärna bild och text nedanför som jag har.
Lämna en kommentar och länk till inlägg om sådant finns.
Lycka till och hoppas att många vill delta.




Jag är med och tävlar om en invite till spotify på http://alexandraochlukasmamma.blogg.se. 
Kom in och tävla du med om du vill ha chans att få en.
Tävlingen pågår till den 30 juni.




Eftersom jag bara hade en intresseard av spotify så lägger jag ner tävlingen och sparar mina inviter tillsvidare




Kommentarer
Postat av: ROXTAH-SHOP

Spännande blogg.

Har en dotter på 3 år.



ROXTAH

2009-06-17 @ 23:22:01
URL: http://roxtah.blogspot.com/
Postat av: josse

Hej hej jag vill gärna vara med och tävla ;)

jag tipsar om ett enkelt och super gott bakverk kolasnittar ;)

Kolasnittar

Ingredienser

100 g smör

1 dl socker

1 msk sirap

2 1/2 dl vetemjöl

1 msk vaniljsocker

1 tsk bakpulver

och så hära gör man,

Sätt ugnen på 175C-Rör ihop smör,socker och sirap. Tillsätt sedan vaniljsocker och bakpulver. Arbeta ihop till en deg. Dela degen i 3 bitar. Rulla ut dem till längder, nästan lika långa som plåten. Lägg dem på bakplåtspapper och platta ut dom något. Grädda i mitten av ugnen tills dom har fått fin färg och blivit ganska platta (ca 12 min). Skär längderna i snittar medan dom är varma. Låt dom svalna på plåten.



Kram /// Goooa



2009-06-17 @ 23:32:07
URL: http://goooa.blogg.se/
Postat av: shibby

går alltid göra Perfit eller vad det heter med egen smak dock mycket grädde :)

3 dl grädde

3 ägggulor

3 matskedar florsocker



sedan 100gr blockchoklad



minns inte hur många protioner det var till men glassen ska flysa i ca 4 timmar ;P



det är den jag brukar göra när jag väl bestämmer mig för att göra hemma gjord glass :) vill du ha fler grejer man kan stoppa i så säg bara till så ska jag leta upp min kokbok ;P



btw delatar inte i tävlingen har redan spotify men tänkte ge mitt tips ändå ;D

2009-06-17 @ 23:33:49
URL: http://metrobloggen.se/shibby
Postat av: malin (:

http://picsoftoday.blogg.se



Heeeeeeellu! Nystartad blogg med roligt koncept. Gå in och make your voice heard! Ha en fortsatt trevlig kväll! :)

2009-06-17 @ 23:42:36
URL: http://picsoftoday.blogg.se/
Postat av: sofie

vaniljpannacotta med rabarber! hur gott som helst tycker jag.



5 dl vispgrädde

2 msk strösocker

1 tsk vaniljsocker (eller 1 vaniljstång)

3 gelatinblad

Rabarbertopping:

300 g rabarber (2-3 stjälkar)

1 msk vatten

1 dl gelésocker eller vanligt socker



Blanda grädde, socker och vaniljsocker i en kastrull. (Om du vill använda äkta vaniljstång, klyv och skrapa ur fröna och lägg alltsammans i kastrullen.)



Lägg gelatinbladen i blöt.



Låt gräddblandningen koka upp och koka ca ½ minut. Ta av kastrullen från värmen och ta bort vaniljstången.



Krama ur gelatinbladen och vispa ner den i den varma gräddblandningen.



Häll upp i portionsglas. Ett tips är att använda tratt eller någon bra slev om det är svårt att hälla.



Ställ kallt och låt stå 1-2 timmar tills det stelnat.



Rabarbertopping: Skär rabarber i ½-1 cm tjocka skivor. Lägg dem i en kastrull med vatten och låt koka upp. Häll över sockret (om man använder gelésocker så blir det lite mer geléaktig konsistens än vanligt socker). Låt rabarbern smälta och koka i sin egen vätska tills den blir mjuk och går sönder. Ta av kastrullen från värmen och låt svalna.



När rabarbern är ljummen, tar ca 30 min i rumstemperatur, kan du skeda upp den ovanpå vaniljpannacottan. Ställ sedan in i kylen igen och låt stelna 1-2 timmar eller längre - upp till 2 dygn innan servering.

gelatinblad och pannacotta



1. Blanda grädde, socker och vaniljsocker i en kastrull. 2. Lägg gelatinbladen i vatten några minuter. 3. Krama ur vattnet ur gelatinbladen.

Pannacottan hälls upp i portionsglas



4. Vispa ner de urkramade gelatinbladen i den varma gräddblandingen som du tagit bort från plattan. 5. Vispa tills gelatinbladen lösts upp, vilket går snabbt, max 1 minut. 6. Häll upp i pannacottan i portionsglas. Ställ sedan kallt.

Smält rabarber



1. Smält rabarber i en kastrull med socker och lite vatten. 2. Rabarbern har nu smält och det blir lite mer vätska. Låt den stå och puttra en stund. 3. Rabarbern har puttrat en stund och är lite mer trögflytande. Låt den svalna. När den svalnat till åtminstone rumstemperatur kan du skeda upp den över pannacottan i portionsglasen. Låt sedan stå kallt.

2009-06-18 @ 00:00:38
URL: http://thirdchapter.blogg.se/
Postat av: malin (:

Hej hej! Kul att du la din röst igår. Vinnare blev bild nummer 1. Nu är det dock NY DAG, which means NYA BILDER och en NY VINNARE att koras. Glöm inte av att det ska röstas IDAG igen :)

2009-06-18 @ 08:38:09
URL: http://picsoftoday.blogg.se/
Postat av: Annie

Glad midsommar, kram Annie och fam.

2009-06-19 @ 11:11:21
URL: http://eai.blogg.se/
Postat av: Fruktbus - Ung Mamma Bland Våtservetter, Tvåårstrots & Graviditetshormoner!

Tackar tjejen! Vad gullig du är! Trevlig Midsommar! Kram

2009-06-19 @ 13:34:02
URL: http://fruktbus.blogg.se/
Postat av: Sandra

Glad Midsommar vännen!

2009-06-19 @ 14:35:06
URL: http://sessan1.blogg.se/
Lämna gärna ett spår efter dig! Men bara om du har ngt snällt att säga ;) och så ingen reklam för gratissidor eller för nån annan sida, det raderas direkt!!

bloglovin

Har du ngt att säga??!!

Vem är du?
Återkommer du??
Din mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Detta vill jag ha sagt!!

Trackback
RSS 2.0
Mina besökare fr.o.m 2008-12-21
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:


bloglovin.com Se alla »