Det blir inte alltid som man tänkt sig

Idag skulle jag och barnen ner på stan och äta mat.
På vägen hemifrån och till bussen så börjar det ju såklart att regna, det duggar till att börja med, så det var ju inte så farligt.

Men det bara kommer mer och mer, så när vi kommit till busshållsplatsen var vi ganska våta :(

Väl nere på stan iaf så går vi till Mc Donalds och äter, vi tar alla 3 en varsin happy meal. A med chicken bits, L tar vanlig hamburgare och jag en cheeseburgare.

Barnen tar äpplen till och jag morötter. Äpplejuice till barnen och Cola Zero till mig, ahh bubblor :rolleyes:

Jag äter min hamburgare men tar bort ena brödskivan för ag klarar inte mer, ca ett tiotal pommes åt jag oxå och så mina morötter, barna åt upp sin hamburgare och chicken bits och nåra pommes.

Äpplena sparade vi och så gick vi därifrån. Barnen fick oxå varsin ballong.

Efter att vi varit och ätit knallar vi vidare till Willys som ligger strax bredvid, tänkte jag skulle handla lite grejer så vi har till tågresan.

Kan ju säga att det blev LITE mer än till tågresan ! !

Tre tunga kassar slutade det med, och så två ungar. Bra jobbat Tessan, som vanligt, dålig planering. :bigeyes:

Hur göra nu då??? Jo mamma tezzan ringde taxi, för att ta alla dessa påsar och så två ungar till bussen skulle jag aldrig klara och sen den backen hem. Nä Nä inte en chans, taxin kom och han guidade oss samtidigt lite medans vi åkte. han hade t.om en barnstol i bilen :)

Han körde oss upp till oss och så var han oxå så vänlig att han bar en av mina kassar till dörren. Tack för det :)

Han talade även om att alla vardagar mellan 9-13 så är det lågpris på taxi, vart du än vill åka inom stan så kostar det 59 kr. Så imorrn blir det en resa med taxi igen till tåget med barnen och packning

Men jag lovar, jag gör inte om detta om jag inte åker mellan 9-13 så det inte blir så dyrt med taxi haha

Kommentarer
Lämna gärna ett spår efter dig! Men bara om du har ngt snällt att säga ;) och så ingen reklam för gratissidor eller för nån annan sida, det raderas direkt!!

bloglovin

Har du ngt att säga??!!

Vem är du?
Återkommer du??
Din mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Detta vill jag ha sagt!!

Trackback
RSS 2.0
Mina besökare fr.o.m 2008-12-21
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:


bloglovin.com Se alla »