Veckan som gått

Elr ja, den delen som vi har varit  hemma iaf. I onsdags var dagis stängt så barnen var hemma hos mig. Vi var på Willys med Carina och Christina, storhandling för månaden blev det.

Hem och packa upp grejerna och direkt iväg till tandläkaren med barnen. Alexandra var hos en tandhygienist. Det gick jättebra. Hon gapade och lät Ulrika göra det hon skulle. Lilla fia har dock början till hål i en framtand. Inte så bra. Men borstas det mera noggrannt och koncentrerat på det stället kan det försvinna. Investerade i ya tandborsthuvuden till den elektriska tandborsten jag har hemma. Så nu borstar både jag och barnen med den :).

Idag har vi varit på bv med Lukas, 2,5 årskontroll. Den fixade han galant, pratar som en liten nisse gör han och gjorde precis som bvc-sköterskan sa. Ge mamma den lilla bilen och den fick jag då i handen. Duktig på färger var han oxå och på lite kroppsdelar :)

Han väger nu 15 kg och är 97 cm lång. Alexandra väger ca 20 kg och är 104 cm lång. Båda följer sin kurva bra :)

Efter bvc så drog vi vidare mot Torp. Det kom ju en massa vitt från himlen idag, vilket påminner en om att vintern är på väg. Och på nåt konstigt vänster så har lillemans thermobyxor och vinterstövlar försvunnit i flytten elr nåt. Så behövde ju inhandla nytt sånt till han. Och under tiden som vi satt på bussen så tänkte jag att ÖB borde ha såna saker, till lite billigare peng än andra butiker. Så vi klev av vid ÖB och kollade lite. Jag hittade brallor till han för 99 kr. Det gillade jag :) . Hittade även allvädersstövlar till hela familjen för en bra peng, så nu slipper vi att frysa om fötterna i vinter, hittade även långkalsonger till mina darlings och mössor och vantar. Nu e vi utrustade för vintern.... Kom du bara ;)



Och imorrn ska Alexandra få vara hemma hos Carina och Christina ett par timmar. Lukas och jag ska till öppna förskolan. Umgängesträff med D :S

Kommentarer
Lämna gärna ett spår efter dig! Men bara om du har ngt snällt att säga ;) och så ingen reklam för gratissidor eller för nån annan sida, det raderas direkt!!

bloglovin

Har du ngt att säga??!!

Vem är du?
Återkommer du??
Din mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Detta vill jag ha sagt!!

Trackback
RSS 2.0
Mina besökare fr.o.m 2008-12-21
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:


bloglovin.com Se alla »