Amoxicillin och röstvila

Var till vårdcentralen imorse då eftersom syster yster tyckte det igår när vi pratade. Det resulterade i en ny kur med antibiotika, ett starkare än innan och röstvila. Yeah right tänkte jag och skrattade för mig själv. Röstvila, med två huliganer hemma. Ja det blir säkert bra. Orsaken då: jo tydligen så har inte min förra halsfluss läkt ut ordentligt och i samband med en kraftig hosta nu så fick jag en ny kur med antibiotika. Tjohej vilken snygg läkare det var jag fick träffa då :P :rolleyes:. Efter att vi varit hos läkaren tog jag med barnen till stan, köpte ett busskort så jag kan ta mig från A till B utan att bli utfattig med sms-biljetter.

Vi käkade på McDonalds och sen handlade vi på Willys. Mat måste vi ha ;)

Eftermiddagen och kvällen har fluttit på ganska bra. Det e tufft att inte kunna prata normalt med barnen men dom accepterar att jag viskar stundvis.

Lilleman har åkt på lite falska krupphostningar på kvällen/natten och nu ligger han hos mig i soffan och sover sen 1 timme tillbaka. Men nu har det blivit dags att krypa ner i sängen för mig med. Borde ha gjort det för längesen, men ändå e jag uppe. Behöver vekligen sova för att orka med allt. Inte lätt att vara ensam med 2 barn och så vara sjuk på det. Nu gnäller jag lite jag vet, men har knappt aldrig varit sjuk tidigare så detta e nytt för mig.

Men skam den som ger sig. Vi har klarat värre saker än detta så det ska nog gå bra.

Imorrn blir det dagis för barnen mellan 9-14  och då ska jag passa på att vila mig så mycket jag kan, vet att jag tvättar imorrn oxå.

Men nu gott folk ska det bli sängen för mig, så natti natti på er

Kommentarer
Lämna gärna ett spår efter dig! Men bara om du har ngt snällt att säga ;) och så ingen reklam för gratissidor eller för nån annan sida, det raderas direkt!!

bloglovin

Har du ngt att säga??!!

Vem är du?
Återkommer du??
Din mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Detta vill jag ha sagt!!

Trackback
RSS 2.0
Mina besökare fr.o.m 2008-12-21
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:


bloglovin.com Se alla »