Svar på kommentar

Sara in New York
hej, jag har inte prickar pa A och O men hoppas att du kan lasa anda. 
Jag skall parata med min lakare om 2 veckor om att gora operation. Ar det nagot jag skall tanka pa. Kan du inte skriva lite om hur det var. innan och efter operationen. 

You go girl! You ROCK!
Jag e visst lite sent ute här Sara men jag hoppas att du läser iaf. När jag väl fick veta att jag skulle opereras så va det ju läkarbesök och provtagningar och givetvis information om själva op. Jag har aldrig tvekat till om detta var rätt elr fel alternativ för mig. Har hela tiden varit positivt inställd till detta ch inte ångrat mig en sekund. Elr jo kanske när jag fått en megadumping men det har ju gått över sen.
När det blev bestämt att jag skulle få opereras så skulle jag ju även innan op få "gå på" diet. Och jag hade ett såpass högt bmi att jag fick dricka VLCD i 4 veckor innan op och skulle på denna tiden gå ner 10 % av min vikt vilket motsvarade ca 14,5 kg. Jag gick ner 12 kg, men fick opas iaf. Jag tror att dom bara vill att man ska visa att man e inställd på denna förändring och vill att man ska kämpa och gå ner i vikt för sin egen skull. Och visa för dom att man har den rätta viljan. Om det sen felar på ett par kilon tar dom nog ite för noga på. Men oxå för att ta bort fettet runt levern har jag hört.
Så under 4 veckor så drack jag endast Nutrilett, modifast och naturdiet. Första veckan var bara piss. Jag mådde dåligt, hade ont i huvet och var bara sååå trött på allt och riktigt sugen på all mat. Men sen gick det bättre. Jag var nte sugen alls på så mkt mat och för att inte tala om godis och kaffebröd. Suget försvann. Under denna tiden fick jag även lägga av med socker i kaffe och the. Det var nog det tuffaste, för utan socker i kaffet kan man inte drikka det ju haha
Idag kan jag inte ens tänka mig tanken att ha i socker i kaffet. Det smakar urk.
På kvällen då jag hade opererats så fick jag inte drikka ett dugg!!!
Dagen efter skulle jag vara uppe och gå mkt, blåsa i flaskan så jag skulle slippa få en massa luft kvar i kroppen och slippa få lnginflammation och sån skit. Och så fick jag lära mig att ta spruta på mig sj. Skulleju tas sen varje dag i 10 dagar efter op. (Fragmin) För att undvika proppar. Denna andra dag på sjukhuset så skulle jag börja få i mig vätska så smått. Sitta och sippa i mig 2 d i taget med en tesked. Det tar tid kan jag lova. Var ju inte ens hungrig elr sugen på ngt :(
När jag fått lämna sjukhuset och f åka hem så skulle jag få "äta" flytande kost i två veckor, sen purekost i två veckor för att till sist börja med vanlig mat så smått igen. Under tiden som jag var i dom 2 första veckorna, alltså flytande kost så skulle jag få i mig ca 2000 ml om dagen. Inte lätt och inte varje dag jag klarade det.
Idag har jag gått ner 53 kg och jag kan bara säga att det var riktigt lyckat för mig då jag mår så pass mkt bättre än jag nånsin gjort, jag orkar med mina barn på ett annat sätt, kan vara med dom och leka och massa annat skoj.
Exempelvis i vintras när det var mjuk och go snö var vi uteoch åkte stjärtlapp
Ngt mer du vill veta Sara så skriv en kommentar igen :)

Kommentarer
Postat av: Sara in New York

Hej igen, Min 2 största problem är att jag ar LIVRÄDD! för nålar och strutor!! Jag får panik, börjar gråta, och blir helt borta. Den andra är att något kommer att gå fel, typ att jag kommer att dö under operationen. vet du OM det har hänt eller hur stor chansen är att det kan hända, Jag VILL göra den här operationen! Men när jag tänker på det här så känner jag redan paniken!

Tack för ditt svar!



kram

2011-02-22 @ 23:04:23

Tell me something:

Heter du?

I'll be back

Mail: (bara jag ser)



Har du en blogg:



Ordet e ditt:



Trackback
  • bloglovin
  • RSS 2.0