Usch och fyy för att vara sjuk...

Jag säger då det, fy fan för att vara sjuk. Hela mitt huve känns som en stor ballong, det svider i ögonen och det spänner över bihålorna. Mycket snor där?? Skulle jag inte tro, inte då jag snyter mig så många gånger om dan. Börjar bli lite tröttsamt det här :(

Mammas älskade lilla fia då, som skulle fått åka till pappa och "Petter" i en vecka nu då, hon vaknade imorse kl 03!!! med över 40 graders feber. Resa till Strömstad?? Hell no, hon får vara hemma här hos mor sin och bli frisk först och främst.

Givetvis så somnade vi om en stund efter att vi vaknat vid 03, barna fick då välling och som jag hoppades så skulle doim ha somnat om, men inte. Lilleman började istället skrika och ville upp. Själv var jag mer död än levande vid denna tiden, trots att jag kom i säng efetr Wallander igår!! Det du FINDUS ;) Bra gjort av mig va????

Fick ta min lilleman på bröstet en stund och det tog inte många minuter innan han sov igen, mammas lilla fia hade lagt sig emellan benen på mig så lite svårt att ta sig upp med lilleman var det dock. Men det gick bra, sen så somnade jag och fia om i min säng. Kl 06 vaknade hon igen och ville ha ngt att dricka :thumbup: Det gillas, för har man feber ska man se till att få i sig mycket vätska. Tempa igen och den låg på 40 nu med, Gav febernedsättande, vi sov en stund och nu när vi gick upp för en halvtimme sen ca hade febern gått ner till 38,8. Hoppas den sjunker mer, annars får vi kombinera Ipren och alvedon/panodil. Ska vänta och se lite.

Nu är det film som gäller för barnen därinne i rummet och jag ska fixa mig lite kaffe och försöka fixa med lite vardagssysslor, trots mina onda ögon, men hellre det än att sitta här framför. Om du bara visste vad det svider och retar i ögonen när jag sitter här.

Tacka fan för koksaltlösning, gjorde en dl igår som ngn liten söting tyckte vi kunde slänga i slasken. Gjorde ny och jag kan lova dig att den dl var slut innan jag gick och la mig igår. Uj uj uj vad skönt det är att skölja ögonen med detta. Nu på morgonen har jag gjort ytterligare 5 dl. Att ögonen ska sköljas idag :D

Ett  litet recept på koksaltlösning till Er om era barn skulle få ögoninflammation eller ha massa segt snor och ni inga näsdroppar har hemma.
Koka upp 1 dl vatten, häll sedan i 1 kryddmått med salt. Låt svalna

Men nu ska vi börja fixa lite här, ha en fin dag allesammans. Vi ska göra det bästa av den :question:

Kommentarer
Postat av: KalsongLinus

Svar: Jag heter KalsongLinus på qx också. Det är ingen hemlighet, så du behöver inte radera kommentaren ;)

2009-03-08 @ 18:01:59
URL: http://kalsonglinus.blogspot.com/
Postat av: Terese

Hehe aa det var ass kul :)

Har du haft en bra helg?

2009-03-08 @ 18:09:35
URL: http://fantasidif.blogg.se/
Postat av: KalsongLinus

Svar: Tack, hur lyckades du hitta filmen?



Om du skickar din adress i ett mail till [email protected] så ska jag skicka en liten present som tack ;)

2009-03-08 @ 18:36:41
URL: http://kalsonglinus.blogspot.com/
Postat av: KalsongLinus

Svar: Ok, bra jobbat!

2009-03-08 @ 20:21:08
URL: http://kalsonglinus.blogspot.com/
Lämna gärna ett spår efter dig! Men bara om du har ngt snällt att säga ;) och så ingen reklam för gratissidor eller för nån annan sida, det raderas direkt!!

bloglovin

Har du ngt att säga??!!

Vem är du?
Återkommer du??
Din mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Detta vill jag ha sagt!!

Trackback
RSS 2.0
Mina besökare fr.o.m 2008-12-21
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:


bloglovin.com Se alla »