Hejsan hoppsan

Denna veckan har varit allt annat än rolig, i tisdags så fick jag grymmingvärk i vad jag trodde var äggstocken, det var ju dags för ägglossning liksom.

Men så var inte fallet, det var svullet lite ovanför venusberget och gjorde jätteont. Grannen min sa till mig att ringa vårdcentralen så jag gjorde detta och fick en tid nästan med en gång. Fick träffa en norsk läkare så vi snackade lite om deras turer till sverige och handla. Jag har ju jobbat uppe vid norska gränsen så jag vet ju vad han pratade om.

När jag sen förklarade mina besvär och visade detta för han sa han bara att jag skriver en remiss till kirurgen, för det där ser ut som ett bråck!!!

Mycket riktigt så var det ett bråck, ett ljumskbråck :( När läkarna senare på kvällen bestämde sig för att försöka trycka tillbaka skiten så drogade dom ner mig totalt med en massa morfin och stesolid. Kan lova att det snurrade gott i huvet då. All personal på hela akuten var inne hos mig när detta skedde, och fy tusan vad helvetes ont detta gjorde. Tror jag skrek så hela akuten undrade vad det var frågan om.....

Såhär såg jag ut efteråt, har gråtit en del och har bara förjävla ont



Blir uppkörd till kirurgavdelningen runt 23.30 med visshet om att det blir operation under nästkommande dag.

När läkarna kommer under förmiddagen så säger dom att jag ska bli opererad runt 11 ca. Har inte ätit ngt sen ca 15 dagen innan och frågar om jag får äta elr dricka något men får ju inte detta då jag snart ska opereras. Får en massa dropp ist och mera smärtlindring. Men det blev ingen operation kl 11, det drog ut på tiden, och jag fick fortfarande varken äta elr dricka. Men hade droppet iaf.....

Kl 14.30 så var det då dags iaf för mig att få göra mig iordning och åka ner till centraloperation. Och 15.00 satte dom masken och drog i mig sömnmedel. Runt 17 rullades jag ut på uppvaket, och oj så snurrig och trött och vimsig jag var. Dom bladdrade mig och det visade sig att jag hade 800 ml i blåsan. Dom ville att jag skulle kissa, jag ville på toa men det fick jag inte så antingen testa med ett bäcken elr bli tömd..... Hellre då testa ett bäcken. Och fyttifan vad ont jag haft efter operationen. Runt 20 fick jag iaf komma tillbaka till avdelningen med djävulusiska smärtor. Men bra sköterskor och undersköterskor tog hand om mig.

Somnar sen ganska bra runt 23-tiden efter att ha småslumrat hela kvällen till DHW. Och sen vaknar jag inte förrän kl 03.

Lyckan e total när man vaknar 3 och ska iväg på toa och när man rest sig upp ur sängen svimmar av ansträngningen och smärtan.... Mer Morfin åt folket

Sköterskan fick ge mig smärtlidring och efter en stund hjälpte hon och undersköterskan mig till toan. Somnade igen som en gris sen och vaknade inte förrän kl var 8. Kan ni tänka er vilken fröjd det var när jag fick äta frukost :) mmmm mat. blev en kopp kaffe, en mugg juice och två smörgåsar. Tog ca 1 timme att få i mig allt detta. Var ju så torr i käften av allt morfin jag fått så det satte sig ju fast och ville inte som jag ville.  Sen kom läkaren och berättade vad dom gjort och sa oxå att jag fick åka hem idag. Gott, men det blev inte förrän efter lunch. Tur det, då fick jag ju i mig mat oxå..



Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilken tur att det gick bra! Älskar dig syster <3

2012-06-15 @ 08:44:13
URL: http://www.nattstad.se/berglund
Postat av: Sessan1

Oj, hoppas du kryar på dig vännen!

Allt bra med dig? Förutom detta som hänt nu!

Svar: Tack du, allt e bra nu efter operationen, har lite andra småbekymmer att ta itu med ist. Lite hjärtesorg och kämpande. Har du det bra??
Therese Gustafsson

2012-06-28 @ 22:29:50
URL: http://sessan1.blogg.se
Lämna gärna ett spår efter dig! Men bara om du har ngt snällt att säga ;) och så ingen reklam för gratissidor eller för nån annan sida, det raderas direkt!!

bloglovin

Har du ngt att säga??!!

Vem är du?
Återkommer du??
Din mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Detta vill jag ha sagt!!

Trackback
RSS 2.0
Mina besökare fr.o.m 2008-12-21
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:


bloglovin.com Se alla »