Nordens Ark, en riktigt fin familjedag

Igår var jag och barnen iväg med Annika och kollade in Nordens Ark, en djurpark kan man väl säga att det är med två delar, en lantgård och en del med vilda djur. En del farliga :-)
 
Vi kom dit till halv elva på förmiddagen ca. Det hade regnat hela morgonen, jag vaknade och klev upp vid 5 så då såg det inte så ljust ut för vår lilla utflykt, men vi kom iväg och var som sagt framme ca 10.30. 
 
Vi började med lite lek i en lekpark innanför murarna en bit upp och barnen klättrade i ngt som såg ut som ett spindelnät
 
      
 
Och sen gick vi vidare till lantgården där dom hade kaniner,grisar, getter och höns. Även en traktor som Lukas älskade och det var knappt att vi kom därifrån :-)
 
 
      
 
Och massa annat sött, Alexandra provade att hoppa från skulle och ner i höet, det var läskigt till att börja med, men när hon väl börjat hoppa var det knappt vi kunde gå vidare.
 
Sen pausade vi lite för att äta lite matsäck, fika lite och leka i parken. Barnen hade fått med sig ett himla gäng med plättar vilka åts och mumsades av. Jag själv åt lite pyttipanna.
 
När vi sen var klara med fikat så drog vi vidare mot dom vilda djuren. Jag låter bilderna få visa lite av allt vi såg
 
      

Mkt bilder blev det och en bra dag hade vi. Vi var hemma i Uddevalla igen till 16 och då var både mamman och barnen väldigt trötta och griniga. Men väl hemma återfick iaf barn energi en stund och somnade sen nöjda med dagen runt 20. Jag själv somnade ifrån allt i soffan strax efter att det blev tyst hemma :-)
 
För större bilder så kolla facebook du som e min vän, annars fråga 
 
 
 

Kommentarer
Lämna gärna ett spår efter dig! Men bara om du har ngt snällt att säga ;) och så ingen reklam för gratissidor eller för nån annan sida, det raderas direkt!!

bloglovin

Har du ngt att säga??!!

Vem är du?
Återkommer du??
Din mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Detta vill jag ha sagt!!

Trackback
RSS 2.0
Mina besökare fr.o.m 2008-12-21
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:


bloglovin.com Se alla »