Och så den sista :-)

Ännu en utmaning, hittad i b3ttys blogg

1. Jag köper alltid mer julklappar än jag borde
Nej. Köper bara julklappar till barnen mina och mina syskon och dennes barn om det finns några

 2. En riktig julgran med äkta barr är ett måste här hemma
Nej, vi har ingen gran
 
3. Jag tycker om att göra önskelistor för mig själv
Nej

4. Julmaten är väldigt viktig
 Ja det är den, för när vi nu ingen snö får längre så är maten det viktigaste, efter Kalle Anka då såklart :-)

 5. Skinka, lutfisk, Janssons frestelse, sill måste finnas med
 Skinka, jansson och sill iaf

 6. Ingen riktig jul utan snö på julafton
Nä faktikst känns det så. man tappar ju julstämningen då.
 
7. Julen är oftast fridfull hos mig/oss
Jo, den brukar vara lugn och sansad.

8. Släktbesök ingår alltid i julen
 Vi åker till mamma över jul

9. Jag rimmar ännu på flera julklappar
 Nää aldrig

10. Jultomte är viktig
Ingen tomte, ingen jul

 11. Jag har alltid fullt upp på julafton med bestyr
Ja, lite iaf

12. Julkort ska skickas på Posten
Ja det ska dom, men inte från mig

13. Jag ser de flesta av de traditionella julprogrammen på julafton
KALLE

14. Julen är mer jobbig än rolig
Inte alls, julen är underbar!

15. Fåglarna får alltid något att äta på "i julklapp"
 Absolut, i sitt hus på tomten finns det mat för de små fåglarna
 
16. Dopp i grytan är viktigt
 Inte speciellt

17. Julkalendern i TV försöker jag följa
 Nej

18. Åker alltid skidor på jul eller annat om snön kommer
Aldrig

19. Vi åker bort till värmen och "firar jul" utomlands
Nej nej. Julen ska man fira hemma där snön finns (om den finns)
.
 20. Vi brukar vara flera familjer/människor som slår oss ihop och firar
 Nej.


Utmanar ingen med några namn utan gör den du som vill. Lämna gärna en kommentar då du gjort det

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har gjort den. :)

2008-12-22 @ 10:29:53
URL: http://eloooon.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har gjort alla 3 på min blogg :D Hittade till dig via Karins blogg ;)

2008-12-22 @ 15:34:58
URL: http://sandrajjj.blogg.se/
Lämna gärna ett spår efter dig! Men bara om du har ngt snällt att säga ;) och så ingen reklam för gratissidor eller för nån annan sida, det raderas direkt!!

bloglovin

Har du ngt att säga??!!

Vem är du?
Återkommer du??
Din mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Detta vill jag ha sagt!!

Trackback
RSS 2.0
Mina besökare fr.o.m 2008-12-21
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:


bloglovin.com Se alla »