Utmaning som jag hittat i någons blogg

Utmaning- Etik och moral.

1) Du har två goda vänner som dessutom är tillsammans. Den ena vännen kommer till dig och berättar i förtroende att hon varit otrogen mot sin partner (som alltså även är din vän). Vad gör du?

Oj vilket dilemma att hamna i, jag skulle prata med henne och fråga på vilket sätt det hänt och finnas där för henne till 110 %. Jag hade oxå försökt få henne att prata med sin partner om det som inträffat. Och hoppats på att dom löser det hela. Skulle det inte göra det så ska vännen min veta att dörren alltid står öppen för henne här. Vill hon ha med mig som stöd när hon berättar så finns jag givetvis där för henne. Ställer alltid upp på mina vänner. Me love them


2) Ditt barn är allvarligt sjukt och kommer dö om han inte får en ny njure. Det finns inga aktuella organ för donation och tiden rinner ut. Då får du veta att du kan få tag på en passande njure via "den svarta marknaden". Denna njure skulle rädda livet på ditt barn, men du vet inte varifrån (och under vilka omständigheter) denna njure blivit 'tillgänglig'. Vad göra?

Jag gör ju precis vad som helst för mina barn så mitt svar e givet, KOSTA VAD DET KOSTA VILL. Barnen är mitt liv

3) Du hör att grannen misshandlar sin fru. Hon skriker på hjälp och du hör hur han är fullständigt vansinnig. Ni bor i ett mindre samhälle och det är långt till närmsta polisstation. Vad gör du?


Jag ringer polisen och talar om vad som sker. Ingen, Och då menar jag INGEN ska behöva ta emot slag och sparkar, elr ngn misshandel alls.


4) Din mamma har länge haft cancer och lider fruktansvärt av smärtorna. Ni vet att hon bara har dagar eller kanske veckor kvar att leva. Allt hon har kvar är fruktansvärda smärtor i hela kroppen och hon bara gråter och vill att det ska ta slut. Din mamma har när hon var friskare skrivit ett brev i vilket hon meddelar dig och resten av familjen att snälla inte låta henne bli ett vårdpaket. Skulle du ge henne en ökad dos sömntabletter så hon får somna in?

ABSOLUT skulle jag det. Inget värdigt liv att ligga och plågas. 

5) Du arbetar i ett typiskt "kontorslandskap" och när du vid ett tillfälle råkar se en kollega surfa på barnporrsidor blir du chockad. Men han har inte sett att du upptäckt honom. Vad gör du?

Skickar ett anonymt mail till honom att jag vet vad han pysslar med och om han inte slutar så skickar jag polisen på han.

 Alla som läst det här och tycker det vore skoj att ha på sin blogg, kör hårt! Anta utmaningen och ni som gör det, lämna gärna en kommentar så att jag kan se hur ni tacklar frågorna!


Kommentarer
Lämna gärna ett spår efter dig! Men bara om du har ngt snällt att säga ;) och så ingen reklam för gratissidor eller för nån annan sida, det raderas direkt!!

bloglovin

Har du ngt att säga??!!

Vem är du?
Återkommer du??
Din mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Detta vill jag ha sagt!!

Trackback
RSS 2.0
Mina besökare fr.o.m 2008-12-21
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:


bloglovin.com Se alla »