En dag till har flutit förbi

Idag har jag inte haft ngn praktik, jag har varit hemma för att jag idag skulle till vårdcentralen kl 14. Alexandra har varit på dagis idag, det var nästan så att hon vägrade att gå in där idag. Tydligen var det så längesen som hon var där. I slutändan gick det iaf bra. Stina tog med henne till ett av borden där hon fick titta i en stor katalog med leksaker, det skulle beställas nya till dagis.

Jag gick hem igen och in till grannen för att hämta Lukas, som fått vara där under tiden som jag var på dagis med Alexandra. Blev ju såklart kvar där en stund och pratade om det mesta, försäkringskassan, kläder, väder och den kommande helgen, m m.

När vi kom upp från grannen så lade jag Lukas att sova och jag själv satte igång med lite städning och lite vanligt förekommande hushållsplock. Fick dock inte hålla på med detta sålänge, ca 30 minuter. Lukas vaknade!. Inte en chans att han sovit klart, jag tog upp honom och lade mig på sängen och försökte få han att sova igen. Lyckades väldigt bra med det och han sov i flera timmar denna gången.

När han vaknade var det dags för lite att se på tv och jag struttade omkring här och tyckte jag hade gott om tid på mig, satte igång att stryka lite kläder. (stryker fortfarande kläder) Men såg som hastigast på den svarta tavlan att jag skulle vara på vårdcentralen idag kl 14. Ah panik fick jag nu, först kolla jag på klockan och såg att den var 13.40. Fan shit, hur skulle detta sluta? Jo det ska ni få veta. Jag klädde på mig och Lukas i en rasande fart och plockade ner blöjor och mat till lillemannen. Han skulle ju äta halv tre. Och sen bar det iväg i närmare 200 :-D

Riktigt så fort gick det väl kanske inte, men när jag väl var framme på vc och ursäktade mig att jag var sen så säger hon till mig att det finns ingen tid bokad för mig idag... den 21/11 kl 14. Tack för den televerket, här har jag rusat helt i onödan då. Det var ju inte mycke mer att göra än att gå hem igen då. Tänkte då oxå att jag kan lika gärna ta med lilla prinsessan fårn dagis när vi ändå går förbi

När vi väl var hemma sen så lekte vi lite och så tittade vi på katten och musen (Tom och Jerry). Vi käkade senare sen lite kvällsmat och ikväll för första gången så åt mammas lille pojke en smörgås. Det tror jag han tyckte om. Han har oxå börjat med en ny rolig min. Kolla in bilden :-)



Och sen var det ju dags för barnen att sova för natten då. Innan det så skulle jag ställa tillbaka Lukas säng i sovrummet, för den har jag haft i hallen en stund då jag strök lite kläder förut då han var vaken. Han kan inte vara på golvet då, dels så ställer han sig mot strykbrädan och så drar han lite i sladden oxå. Under tiden iaf som jag ställde in sängen hade jag släppt Lukas på golvet, och han och syster lekte för fulla muggar. Dom e så fina tillsammans. Ska se om jag inte kan knäppa en fin bild på det en dag.

Alexandra öppnade gallret under kylskåpet ikväll oxå och då jag frågade henne om hon använt en skruvmejsel elr vad hon använt fick jag inga svar. Inte lätt att svara på det då hon ju inte är så gammal, men jag blev lite rädd och så då så jag sa till henne att hon skulle gå in och lägga sig i sin säng och sova, och dessutom utan varm mjölk. Som ett litet straff för det hon gjorde.

Hon gick in i sin säng och lade sig för att sova. Snacka om att jag stod kvar där i köket med hakan hängandes nere i knävecken. Men oj vilket dåligt samvete jag fick. Jag gjorde Lukas klar för natten och så gick jag in till prinsessan min och pratade lite med henne, förklarade att mamma blev rädd och det var därför hon fick gå in och sova själv och utan mjölk. Vi bytte blöja och pratade lite och sen fick hon sin varma mjölk iaf. Men jag sa till henne att hon fick sova själv.

Gick in i vardagsrummet och skulle börja stryka men då gör sig den lille påmind om att han finns, gick in där och tog han på bröstet en stund så att han skulle somna. Väntade mig att se den stora damen i dörren strax då hon druckit upp sin mjölk och skulle säga att hon inte ville sova själv och att mamma skulle sova på hennes soffa. Det kom ingen prinsessa, så när Lukas somnat och jag lagt honom i sängen igen, var jag iväg och tittade på henne. Och hon sov som en liten docka i sin säng. Mamma så stolt ikväll, hon somnade själv utan protester och gnäll.

Resterande av kvällen har jag badat i en timme och sett lite på tv. Och strukit en massa kläder. Ska stryka lite till och sova sen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Min fina lilla prins. Guuuud så söööööt han är!!!

puss

2008-11-17 @ 09:53:15
Lämna gärna ett spår efter dig! Men bara om du har ngt snällt att säga ;) och så ingen reklam för gratissidor eller för nån annan sida, det raderas direkt!!

bloglovin

Har du ngt att säga??!!

Vem är du?
Återkommer du??
Din mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Detta vill jag ha sagt!!

Trackback
RSS 2.0
Mina besökare fr.o.m 2008-12-21
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:


bloglovin.com Se alla »