Tre födelsedagar har firats idag

Lite dålig bloggning idag, nu kommer anledningen: Idag har vi haft kalas här. För idag för 1 år sen hade jag precis blivit mamma till min lilla pojke Lukas. Kl är nu 22.10. Minns du min älskade vän vad vi gjorde för 1 år sen :question: Han föddes kl 22.08 den 29 mars 2008, så idag fyller min lilla bubbe 1 år. På onsdag fyller Alexandra 3 år och onsdagen efter det så fyller jag .. år :bigeyes:

Så så här var det, igår när vi kom hem från GBG och barnen hade somnat så var ju meningen att jag skulle lägga ihop smörgåstårtan så den skulle få stå och dra till sig av alla smaker över natten :)
Men mina små, vägrade och ville inte sova igår som dom annars så snällt gör. Så jag fick ta båda två och så la vi oss i mitt rum och skulle sova. Lukas trilskades en stund men gav snart upp och somnade. Han lades in i sin säng och så var där bara ett barn kvar som skulle somna. Och vad händer då??

Jo, både barn och mamma stensomnar!!! Not good, not good at all. Jag skulle ju lägga ihop tårtan.......
Imorse när kl visade 03.30 (den var ju 04.30, ställdes ju om igår natt) så vaknade min lilla plutt. Han ville ha välling och somna om igen. Vad bra för då kunde ju jag ta tillfället i akt och lägga ihop tårtorna nu och gå och lägga mig och vila igen.

No shit, här blev det inte alls som jag ville :( Lilleman vägrade somna om och det betyder bara en sak!! Bajs i blöjan, och det var det oxå. Inte nog med det, eftersom jag somnade ifrån allt igår så låg ju lilla fia kvar i mitt sovrum och Lukas han var ju inte direkt tyst imorse då vi skulle byta på han. detta resulterade ju givetvis i att storasyster oxå vaknade. Åhh vad kul och vad lätt att fått lagt ihop tårtan nu.

Men barnen fick vara uppe och leka och se på film. Och jag grejade i köket. När jag väl lagt ihop tårtan så var det en lilleman som var trött. Jag gick in och la honom och sa även till fia att lägga sig en stund och vila för det skulle bli en lång dag med massa besök. Och går man upp halv fem på morronen så tycker jag att man e ganska trött efter ett tag. Men hon vägrade.

Iaf, Lukas somnade, så honom la jag i hans säng. Jag la mig på soffan hos Alexandra och halvsov lite där medan hon tittade på film.

Runt 11 sen så började jag äntligen att garnera tårtan. nedan en bild på den och även den andra tårtan som var till fikat :) och även en bild på lilleman som han såg ut efter att ha ätit tårtan :D



Och så nedan kommer lite bilder på barnens presenter och även min :). Alla bilder går att göra större :)
Först kommer Alexandras

Ett sånt set till i rosa fick hon av sin farmor BM och faster Carina
 
Dessa tuffa byxor/jeans fick hon av morfar Sören
  Denna fina väskan fick hon av faster Carina och farmor BM.
 Nästa bild som kommer fick båda barnen en varsin :) oxå den av farmor BM och faster Carina
 


Nu kommer Lukas presenter, den första från morfar sören och den andra från "farmor" BM och Carina
Och sist men inte minst presenten från mamma som finns på bild, en till varje liten :)
och en massa filmer oxå som jag inte orkat plåta

Ni kan ju fundera på vems pall som är vems :rolleyes:
Men nu gött folk ska jag slänga mig i soffan framför tv:n, då jag missade CSI i måndags.
Så natti på er alla


Kommentarer
Postat av: Heyli

precis man vill ju bara läsa dom man gillar!



åh men vad söt du är! jättegulligt gjort :) men tyvärr så designar jag inte längre då jag inte har tid till det.. men om hon frågar så skickar jag henne vidare bara till nån annan, så det är ingen fara :)



sov så gott! kramar!

2009-03-30 @ 00:14:22
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: jane

aa vilka smarriga tårtor:)))

2009-03-30 @ 15:14:20
URL: http://janeofsweden.blogg.se/
Lämna gärna ett spår efter dig! Men bara om du har ngt snällt att säga ;) och så ingen reklam för gratissidor eller för nån annan sida, det raderas direkt!!

bloglovin

Har du ngt att säga??!!

Vem är du?
Återkommer du??
Din mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Detta vill jag ha sagt!!

Trackback
RSS 2.0
Mina besökare fr.o.m 2008-12-21
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:


bloglovin.com Se alla »