Dag 1 - Om mig

Jag heter Therese, jag är född den 8 april 1977, var beräknad till den 30 april men hade visst lite brått ut i världen. Det var snöstorm den dagen och snö ända upp till knäna på min pappa när han skulle till BB och hälsa på oss. Lite onödig info så är jag född på långfredagen.

Min morfar han var så stolt och glad för han skulle ju få sin födelsedag innan alla hans barnbarn. Jag e å alltså äldst och kom först av oss alla. Morfar fyller ju den 25 april, så han blev nog lite ledsen när jag då valde att titta ut 3 veckor tidigare än planerat :O

Iaf, jag har haft en bra och normal uppväxt. Jag har 2 systrar och en bror. Camilla, Dennis och Jennie heter dom.
Jag e född och uppvuxen i staden Linköping. När jag gifte mig 1999 så flyttade jag och min make Fredrik till Strömstad, ca 40 mil ifrån familj och vänner.

Sen dess har jag bott i Marks kommun, Strömstad igen, Jönköping och så hem till Linköping igen.

2006 så blev jag mamma för första gången och den dagen glömmer jag aldrig. Jag låg hela natten innan i värkar och badade, kl 5 på morgonen sa jag till mamma att nu får vi ringa förlossningen. Jag ORKAR inte mer, hon undrade om hon fick äta frukost först :) . Klart hon fick det, inskriven på bb kl 06 ca. Vi var 4 st som kom samtidigt till förlossningen. Ca 20minuter senare kom en bm och skulle skriva in mig och undersöka mig. Hon sa att det var lika bra att vi flyttade mig till en förlossningssal, för jag var fullt öppen.

2008 var det så dags att bli mamma igen :) denna gången var det lilla pojken Lukas som kom till mig. När jag väntade Alexandra så bodde jag hos mamma i Jönköping. När jag nu väntade på förlossningen med Lukas så bodde jag oxå hos mamma :), fast denna gången i Linköping.  Är du intresserad att läsa mer om mina förlossningar finns dom  ->här<-

Nog om förlossningar och nu börjar detta bli ganska långt känner jag :), så för att göra rsten kort så tänkte jag bara berätta om operationen jag gjorde i år 1 juni, en gastric bypass. Har sen dess gått ner 42 kg :D
Och att jag och barnen numera bor i Uddevalla för att vi ska ha närmare till pappa och för att jag ville börja om mitt nya liv i en ny stad !!!

Kommentarer
Lämna gärna ett spår efter dig! Men bara om du har ngt snällt att säga ;) och så ingen reklam för gratissidor eller för nån annan sida, det raderas direkt!!

bloglovin

Har du ngt att säga??!!

Vem är du?
Återkommer du??
Din mail: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Detta vill jag ha sagt!!

Trackback
RSS 2.0
Mina besökare fr.o.m 2008-12-21
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu:


bloglovin.com Se alla »